Kennis maken met het buitengebied

Begin november heeft Stichting 7th House weer een fijne bijdrage kunnen leveren aan een initiatief waarbij nog meer mensen kennis konden maken met het mooie buitengebied van Laarbeek.
Met twee volle treintjes (de Polder Express en tram de Goede Moordenaar) zijn we langs een aantal mooie boerenbedrijven gereden in het buitengebied. Tijdens de rit is er uitleg gegeven over de boeren waar we langs kwamen en zijn er een aantal vragen gesteld om de kennis te testen. Vragen als “Wie weet er wat een windei is?” en “wie weet waarvoor varkens ooit werden gehouden, duizenden jaren geleden?”

We zijn bij twee boeren gestopt. Bij Belevings- centrum Porcus Campus in Aarle-Rixtel kon iedereen even rondkijken en vervolgens plaatsnemen bij een van de gezellige zitjes van het Tiny Restaurant. Jong en oud kreeg daar wat lekkers te drinken en te snoepen en als leuke verrassing werden er boeren zakdoeken uitgedeeld. Deze werden enthousiast ontvangen en direct om de hals of om het hoofd geknoopt. Wat hebben we gelachen. Later op de dag kreeg iedereen ter afsluiting bij Vlees- en Zuivelboerderij De Lage Broekkant in Beek en Donk nog een heerlijk vers getapt softijsje! Kortom, het was volop genieten!

In samenwerking met