Een warme kerst voor iedereen

Stichting 7th House heeft op zaterdagavond 24 december 2022 (kerstavond) met een team van maar liefst 20 vrijwilligers, een sfeervol, gemoedelijk kerstdiner verzorgd voor mensen uit Laarbeek en de nabije omgeving, die niet veel contacten (meer) hebben. Ook echtparen waren welkom.

Stichting Kasteel Exploitatie Croy stelde ons daartoe de grote zaal van kasteel Croy ter beschikking, wat voelde als een geschenk. Hierdoor konden we maar liefst 50 gasten verwelkomen! Naast een 5- gangen diner aan gezellige ronde tafels, zorgden diverse vrijwilligers ook voor prachtige muziek en zang.

Ons doel was deze groep mensen een fijn moment van ontmoeting en verbinding te bieden. En ze te laten voelen dat er naar ze wordt omgekeken. We hoopten dat iedereen met een gevoed hart naar huis zou gaan. En dat is gebeurd. Alle dankbetuigingen na afloop en directe vraag naar nog eens zo’n fijn samenzijn hebben ons hierin bevestigd.

Voor dit diner werd op advies van de gemeente een eigen bijdrage gevraagd van €9,50. Dit om een drempel te leggen zodat er niet te gemakkelijk ja zou worden gezegd en alsnog door mensen niet werd gekomen. Dit heeft heel goed uitgepakt.

Voor degenen die dit bedrag niet op wisten te brengen en hierdoor zouden afhaken, zijn we op zoek gegaan naar persoonlijke sponsoren. Geld mocht in onze ogen geen spelbreker zijn. Enkelen hebben dit in alle oprechtheid en vertrouwen aan ons te kennen gegeven en hebben er alsnog bij kunnen zijn.

Wilt u Stichting 7th House supporten om nog vaker dit soort initiatieven te verzorgen? Het komt nu meer voor dan ooit dat mensen keuzes moeten maken. Voor ons is het dan heel fijn om te kunnen blijven aanbieden dat hier een bijzonder potje voor is. Via doneren kunt u eenvoudig het bedrag naar keuze aan ons overmaken.